петак, 06. фебруар 2015.

TAJNE VEČNE KNJIGE - LEH LEHA 5




Leh Leha - Epizoda 5 

Voditelj:  Dobar dan dragi prijatelji. Mi produžavamo izučavanje Tajne vječne knjige, Petoknjižje, Tori i jako želimo da se prilijepimo uz Avraama. Ko prati naša predavanja razumije da je Avraam svojstvo čovjeka, svojstvo ljubavi i davanja koje se budi u njemu. Sada Avraam počinje da se kreće.

Stvoritelj mu je kazao: „Idi iz zemlje svoje.” I on se pokrenuo iz svoje zemlje, to jeste, iz svojih  egoističkih želja i on se pokrenuo u susret zemlji Izrael i razumijete, da je Erec - od riječi Rachon - želja. Izrael, od riječi Izra - pravo, El- ka Stvoritelju. Mi, ako se sjedinjujemo sa  Avraamom, krećemo se ka toj želji, ka osjećanju apsolutne ljubavi, apsolutnog dobra i dajte da nastavimo taj put.

Kao uvijek, sa nama u studiju je Dr Mihael Dr Lajtman . Dobar dan.

Dr Lajtman:  Dobar dan.

Voditelj:  Mi se krećemo sa Avraamom. Avraam se, kako ste već rekli "okupao" u Egiptu.

Dr Lajtman: To jesu naša svojstva, koja smo dostigli, svojstva davanja, koja se bude u čovjeku, ali nijesu se pojavila odmah, jer prvo ispravljeno svojstvo koje se pojavljuje u čovjeku naziva se Avraam. Av - od riječi - onaj koji vidi, otac, izlazna tačka svog budućeg razvitka čovjeka. I to svojstvo naziva se svojstvo davanja, svojstvo ljubavi. I sa tim svojstvom čovjek počinje da se kreće ka Stvoritelju. Zato on ulazi u želju koja se naziva Izrael - pravo ka Stvoritelju, koristi tu želju i podiže se sa njom.

Voditelj: To je to za kretanje, ide po zemlji Izrael, ja ne znam…

Dr Lajtman:  Gdje smo se zaustavili? 

Voditelj: Zaustavili smo se kod toga da je on, zajedno sa Sarom ušao u Egipat, Faraon je vidio Saru....

Dr Lajtman:  Ne, oni su došli u Egipat poslije Izraela. Oni su ponovo došli u Egipat. 

Voditelj: Upravo smo kod toga, da su oni sa Lotom, da je u Egiptu dobio poklone od Faraona, izašao je sa njima i kreće se...

Dr Lajtman: Da. To su naša egoistična svojstva sa kojim mi raspolažmo unutar nas, ona su se pojavila u njemu, to znači, da se on "okupao"u njima, u svojim egoističnim svojstvima i zajedno sa njima on počinje svoje kretanje, sada je njegov zadatak u tome da uzme svoja egoistička svojstva, ispraviti ih i tako  se sve više  i više podigne ka Stvoritelju. 

Voditelj: Mi smo već govorili da je dobro da se javljaju egoistička svojstva u čovjeku iako se u životu takva svojstva kriju, ne treba da se pokazuju... 

Dr Lajtman:  To nije put kabale. Naprotiv, što su veće egoističke želje, tim ih bolje treba ispravljati, izdizati se inad njih, i tako malo po malo rastemo do nivoa Stvoritelja.


Voditelj:  Jedno  malo odstupanje, Vi ste rekli, meni se to svidjelo, pa hoću da se to malo objasni: ovdje je postavljena čaša, napunjena je do pola, no obično, duhovnjaci govore: ne gledaj na prazan dio, gledaj na puni dio i tako živi. Kabala, Vi ste rekli, sasvim  nešto drugo govori, ona govori - pogledaj taj prazan dio. Kabala govori o tome kako napuniti taj prazan dio, čime se ne bave druge prakse.

Dr Lajtman:  Ne, u njima nema sredstva punjenja, zato se oni time ne zanimaju, oni uvijek pozivaju čovjeka, sve religije, sve duhovne prakse - smiri se, opusti se, prihvati to što imaš, budi dobar, kraće govoreći - prihvati sve što je u ovom svijetu, nalaziš se pod voljom Boga saglasi se da je to tako i zato te čeka nagrada tamo. Kabala govori - nema tamo ničega. Umiremo kao životinje, otkineš glavu pijetlu, tamo ga skuvaš, pojedeš, to je isto i sa čovjekom samo što to mi ne radimo. U stvarnosti drugoga cilja nemamo, ako hoćeš da se u tebi razvije duša ti si dužan razviti se do nivoa Stvoritelja. Primiti takvo svojstvo, to jeste u to vrijeme kada osjećaš da postojiš u svojem tijelu, istovremeno si dužan sagraditi u sebi sam, pomoću kabale, njene metode, dodatna svojstva, koja nijesu svojstvena tvojem tijelu, sa kojima se nijesi rodio, ti ih moraš stvoriti u sebi sam - samo pomoću te metodike, sve je odozgo. Ti ostaješ, a tvoja životna suština ostaje životnom suštinom i ona umire. A ako tu višu bit (suštinu) od Stvoritelja, možeš stvoriti, možeš oformiti, poistovjećuješ se sa njom, ti ostaješ kao i u ovom životu - ti osjećaš Stvoritelja, tijelo umire, a ti nastavljaš Njega osjećati. Ti si prikupio za sebe dodatni organ osjećanja i u njemu postojiš. Zato kabala i govori o tome, obrnuto, da je čovjek dužan da ostavi zemaljski život, ne u smislu da ne cijeniš život, da ne uživaš u njemu, da ga dovedeš do nekog niskog, mrskog nivoa. Ne, ostavite život na miru, radite što god hoćete, nije važno, glavno je da tvoje srce, tvoje misli budu usmjerene na postizanju duše, stvaranje duše. 

Voditelj:  I tada se puni taj prazni dio?

Dr Lajtman:  I tada kada stvoriš tu dušu ti je napuniš i ona se puni time što se zove Viši svijet. A ako ne, nema nikakvog Višeg svijeta ni pakla, ni raja, nema ničega. No, kada počneš stvarati tu dušu, po primjeni tih stanja, to osjećanje se naziva paklom i rajem. To jeste, ti uvijek otkrivaš prazno  stanje i puniš ga. I tako postepeno razvijaš sebe.

Voditelj:  No, uradili smo opet malo odstupanje, sad nešto malo da pročitamo, što se desilo kada su otišli Lot i Avraam iz Egipta.

"I među pastirima Avraama i pastirima Lota izbila je svađa (i tada su živjeli u toj zemlji Hananeji i Perizei). I Avraam je rekao Lotu: - “Pusti da nema rasprave među nama, među mojim i tvojim pastirima, između mene i tebe, jer smo mi u rodu!"

Dr Lajtman:  Čovjek počinje razaznavati u sebi ta dva svojstva, koje se naziva Lot i koje se naziva Avraam. I on zna da sada ne može da ispravi svojstva Lota u sebi, zato je potrebno razdijeliti ta svojstva na dobra i loša.

On, još ne zna da pomoću loših stanja, takođe postiže viši cilj, on nije u stanju da to uradi. Tako je uvijek i sa nama, ako imamo  neki kvalitet i ne možemo pravilno sa njim postupati, tada ga treba "odsjeći" i ne koristiti ga - "zamrznuti"  ga. I u periodu kada se pojave dobra, jaka svojstva, možemo se vratiti ponovo na te  kvalitete i ispravljat ih. Zato, u sadašnje vrijeme, čovjek nije u stanju, da pomoću svojstva koje se naziva Avraam, ispravi svojstvo, koje se naziva Lot, i zato ih on dijeli u sebi. On smatra da su sve te sile, ili pastire Avraama, da su to sve svojstva, odnoseći se na njih unutra, je mnogo teško, to su cijeli sistemi koji upravljaju nama (pastiri Avraama - posebni sistemi) 

Voditelj: Da, posebni sistemi, naravno, pokazuju put, različite naše želje, stanja - naziva se stado, a pastiri  koji vode - to je sve kao divno, no u nama ima puno raznih životinja koje treba voditi. No, dovesti ih do pravilnog cilja mogu samo pastiri Avraama. Pastiri Lota to ne mogu, u njima su potpuno drugi ciljevi, i zato nastaje među njima rasprava, rasprava unutar čovjeka i oni znaju što treba raditi - Tora savjetuje podijeli, ostavi ih, kaže im razdvajamo se i zatim ćemo se sresti... Bolje se razdvojit nego živjeti u neslozi  a još nijesmo dostigli stanje trvenja, tako ostajemo rođaci i sve je normalno. Sledeći put kada se ponovo nešto desi, Avraam ponovo spašava Lota i njegovu ženu i sve će biti kao prije. A zahvaljujući tome što su se podijelili, oni ostaju rođaci,tj. čovjek razumije da se unutra nalaze dvije sile i on sa jednom može ići pravilno prema Stvoritelju a drugu će za sada zamrznuti.

No, ja vidim rešenje za Avraama, Avraam je i rekao: -"Ti idi tamo, a ja idem ovamo."

Dr Lajtman:  Zato što je to vodeća sila koja zna da se sa tom drugom stranom ne može još ništa napraviti. Avraam  uopšte, on je slab, on je samo prvo svojstvo koje se pojavljuje kod čovjeka poput Stvoritelja, još nije jako. Avraam, sva ta svojstva rade nad egoizmom. No, ne može da radi sa samim egoizmom, to jest, on ne može Lota nadvladati, on se podiže nad njim i govori: "Daj da se razdvojimo." Tada se kod njega javlja sledeći stupanj - Isak, njegov sin, koji predstavlja sledeći stupanj u kojem je uključen i njegov otac, tada se u njemu pojavljuje veća sila, koja je isto nedovoljna. Praktično, tek se Jakov može boriti sa svim negativnim  svojstvima i pobijediti  ih.

Voditelj:  Pošto je slab, Avraam se spušta u Egipat na kratko, a ne da ostane.

Dr Lajtman:  Ne on sam, kako smo već kazali, već kroz Saru.

Voditelj: Dalje je napisano ovako: - Avraam je rekao: " Sva je zemlja pred tobom! Daj da se razdvojimo. Ako ti ideš na lijevo, ja idem na desno, ako ti na desno, ja ću na lijevo". To što smo već govorili komanduje Avraam i govori: -“Izaberi ti!” Ne, kaže Lotu: "Ti idi tamo, a ja ću ovamo". To je tolerantnost?

Dr Lajtman:  Da. To je tolerantnost, on vjeruje svojem egoizmu, on razumije da podizanjem nad njim on formira sebe, to jeste, nije dovoljno ovdje odvojiti se od egoizma, čovjek mora formirati svoj oblik, kao što stavljamo masku na lice, to jeste, mi na egoizam odozgo navučemo masku, i maska je to svojstvo davanja, svojstvo ljubavi, no ona se gradi nad mojim egoističkim svojstvima. Ja ostajem u tim svojstvima, jer za sada ne mogu da radim sa njima.

Voditelj:  Čovjek živi sa maskom?

Dr Lajtman:  Da, naravno, Avraam je maska sa egoizmom, to jeste, dodatak na egoizam. Egoizam ostaje naše iskonsko svojstvo, i nikuda ne iščezava. Zato Avraam kaže: "Ti izaberi kako ćeš uraditi, a ja sam već nad tobom. Ako ti odeš tamo, ja ću ovamo, ja ću na tebe odjenuti svoj oblik.” I tako Avraam raste nad Lotom, zahvaljujući tome što Lot izabira svoje odgovarajuće želje. Lot već bira svoje mjesto u Sodomu, a Avraam na suprotnu stranu, u Hanan.

Voditelj:  Vi ste kazali, ali ja ipak moram pitati, Vi govorite o maski na egoizmu. Slijedi da svi ljudi na zemlji nose maske.

Dr Lajtman:  Ne, nikakve maske ne postoje. Oni samo imaju mali egoizam, kao "mačje brkove". Ha, izgraditi na ta malena lica pravilnu masku, odnosno čovjeka, čovjekom se naziva onaj ko je sličan Stvoritelju, potrebno je na životinju nadjenuti svojstvo davanja. Tada se dobija svojstvo čovjeka ili svojstvo Stvoritelja, to je isto. To je naš rad i zato mi, malo po malo, formiramo nad našim egoizmom tu masku. To jeste egoizam postepeno raste, pojavljuje se u različitim formama, a na te oblike (forme), sakupljamo, sakupljamo recimo karton, gips i na taj način gradimo čovjeka. Razlika među egoizmom, odnosno životinjskog u nama, i čovjeka u nama je - sve za sebe ili sve napolje.

Voditelj: Sve za sebe je egoizam, a napolje to je maska?

Dr Lajtman:  Da. Ništa više od toga nije čovjek. To je sve obrnuto. Zato u našem svijetu ne postoji krucijalne razlike između čovjeka i životinje. Praktično po svojoj prirodi, mi smo životinje.

Voditelj: Da, istina. Jedna tableta protiv glavobolje daje se svima i tako sve proizilazi. Produžavamo čitati:

"Avraam se naselio u zemlju Hananska, a Lot se naselio u gradovima u okolini Jordana i gradio je šatore do Sodoma". 

Ovdje se prvi put pominje Sodoma. Prvi put se pominje Jordan, "okolina Jordana". Lot se približio ka Sodomi, kasnije ćemo saznati da je Sodoma grad grešnika. To tako trba da se desi? 

Dr Lajtman:  On, govoreći, je sa velikom unutrašnjom filosofijom, Lot, odnosno čovjek koji djeluje po sistemu, po filozofiji, po programu Lota, u nama se nalazi takav čovjek, on rasuđuje jako pravedno sa tačke gledišta našeg života. On kaže: "Da bi izgradili pravilan život na zemlji, mi moramo uraditi tako, da to što sljeduje svakome, koliko mu sljeduje, koliko je on zaradio, treba da mu pripadne i niko ne smije polagati računa na to. Znači, treba da ima svoju zemlju, dom, plodove, porodicu, djecu, ženu itd. To je njegova imovina, i ta imovina treba da se čuva. S druge strane, ako čovjek toga nije dostojan, nije uradio to, ili je to neka Božja kazna, ili je to jednostavno zato što je on lijen. Takav je stvoren od strane Stvoritelja, to nije naša stvar, u to se mi ne miješamo. Ali to što mu je suđeno (što mu slijedi), mu je suđeno. Na primjer, nešto se dešava sa njim, dešava se i ne miješaš se. Bez obzira je li to dobro ili loše. Svako ima svoje iskonsko pravo na postojanje (život) i ti u to nemaš prava da se miješaš. To je Viši zakon. U tome je jako duboka filosofija. Zapravo, Lot je u pravu. On kaže: "Kakav život ti gradiš?” Počneš li pomagati slabima, stvorićeš gomilu neradnika. Počneš li maltretirati slabe - dovešćeš svijet do bezakona. A kako još možeš uraditi? Upravo tako - neutralno, niko se prema nikom ne odnosi, svi gledaju svoje i to je način. Odnosno, filosofija Lota, filosofija Sodoma to je filosofija "moje je moje, tvoje je tvoje" 

Voditel:  Moj dom, moja tvrđava?

Dr Lajtman: Ne, čak ne ni tvrđava. Mi se dogovorimo i živimo u ovom društvu da niko nema pravo da posegne za tuđim, i da niko nema pravo, u isto vrijeme, da pomaže drugome. Zato što, ono što on ima, to mu je dato od neba, odozgo.

Voditelj: To je pravedno?

Dr Lajtman:  O, zato Avraam kaže: "Ja se sa time ne mogu boriti.” Zato što je Avraam svojstvo davanja i ljubavi. A svojstvo davanja i ljubavi kaže : - "Ti moraš pomagati svima - i dobrim i lošim, prema svima treba da se odnosiš dobrom, ne smiješ da osuđuješ čovjeka, ako mu treba, ti mu daj.” Prilaze ti i kažu: "Kome ti daješ?” Ti si mu dao poslednjih 100 dolara, a on će da ih popije. Kroz koji sat on, neće imati tih 100 dolara i još će mu biti gore. Može zahvaljujući tom još i umrijeti.

Voditelj: Što kaže Avraam?

Dr Lajtman:  Avraam kaže : - "Ako on hoće, ja ću mu dati.” Slijepa ljubav. Zar je moguće tako živjeti? Ne. Zato Avraam nije konačno svojstvo čovjeka uz pomoć kojeg on može postići Stvoritelja, to je tek početak, zato što ono odvaja čovjeka od egoizma, od prethodnoga stanja i nalazi se u apsolutnoj suprotnosti. Kretanje ka Stvoritelju treba biti zasnovano na međusobnom sjedinjavanju, na simbiozi ovih dviju sila.

Voditelj:  Lota i Avraama?

Dr Lajtman:  Ne, još uvijek ne Lota, jer Lot je takođe podjela - "Što je moje, moje je, što je tvoje, tvoje je.” To nije ispravljanje, korišćenje altruističkih i egoističkih svojstava. To je nešto što ne dozvoljava čovjeku da se kreće dalje i napreduje, a obrnuto - kada su oni odlazili, Lot sa svojom ženom, a Avraam ga je izvlačio iz kuće, žena Lota se okrenula nazad i pretvorila u stub soli. Odnosno, to govori o tome da čovjek u tom stanju u kojem se nalazi u Sodomi, ako on hoće u njemu da ostane, on će se jednostavno "zamrznuti". Sa "moje je moje, tvoje je tvoje" mi se ne možemo kretati naprijed. Moramo sarađivati. Treba da uzmemo egoistička i altruistička svojstva u sebi i uz pomoć njih da napredujemo. 

Voditelj:  Jako interesantno. Malo smo skočili unaprijed, još ćemo doći do toga.

Dr Lajtman: Možemo malo da skačemo tamo i nazad kako bi shvatili svu cjelokupnost unutrašnjih svojstava čovjeka, jer se cijeli svijet nalazi unutar nas.

Voditelj:  Postoje li takvi ljudi kao Avraam?

Dr Lajtman:  Da, to je svojstvo koje je jako, jako pasivno, rekao bih. Ono nije u stanju ništa uraditi. To je početak, dobar početak, on je neophodan i u svakom od nas ono postoji i mi ga trebamo oživjeti, ali u principu, u tako čistom vidu, ono je apsolutno neaktivno.

Voditelj:  A sva ta pomoć koja ide, recimo, gladnoj Africi?

Dr Lajtman:  Ne, to nije Avraam. To je iz čistog egoizma, ljudi su se takvi rodili i sa njima rukovodi egoizam.

Voditelj:  To se ne radi iz čistih pobuda?

Dr Lajtman:  To jesu čiste, prirodne pobude, a Avraam je prvi korak ka ispravljanju. On se već rađa od svog prethodnog stanja, kada je bio u vidu svog oca Teraha, kada se priklanjao idolima, kada je takođe učestvovao u izgradnji Vavilonske kule i kada je shvatio da to nije put.

Voditelj:  Produžićemo čitanje:
"Ljudi iz Sodoma su bili zli i pred Bogom grešni.” 
 Počeli smo o tome da govorimo, još ćemo to pomenuti…

Dr Lajtman:  U principu, kako sada vidimo, to je filosofija koja uopšte nije loša, daj Bože da je danas tako. Zamisli, svako je zadovoljan s onim što ima, nezadovoljni, svakako shvata da je to ono što ima, imaš namjeru da ideš ka Stvoritelju, nemaš prava nikome da se obratiš za pomoć, zaradili su ono što imaju svojim trudom. To što je njihovo je njihovo, ono što je tvoje je tvoje. Rodio si se lijenim, bolesnim, glupim, nesrećnim sa aspekta sudbine. Sve je to od Stvoritelja. Šta će ti drugi? Šta možeš od njih tražiti? Zašto su oni obavezni da ti pomognu?

Voditelj:  Sa strane naše logike to je apsolutno.

Dr Lajtman:  Da svijet danas tako postoji.

Voditelj:  Ne bi bilo ratova.

Dr Lajtman:  Ne bi bilo ratova, pretenzija prema drugima. Samo isključivo prema Stvoritelju. Prekrasno.

Voditelj: Ja ovdje, uopšte ne vidim protivrječnost. Prekrasno.

Dr Lajtman: Protivrečje se zasniva na tome da nemaš instrumenata da djeluješ. Sa čim ćeš doći k Njemu? Treba da se sastojiš od nekoliko svjetova da bi Mu se obratio.

Voditelj:  Postoji neko srednje stanje, ni noć ni dan.

Dr Lajtman:  Kasnije ćemo se kretati ka Isaku, pa ka Jakovu i tada ćemo shvatiti da kad se u čovjeku pojavljuje cjelokupnost tih sila, tada se on obraća Stvoritelju, tada zaista može od Njega uzimati primjer i postati sličan Njemu.

Voditelj:  Ja predlažem da se sada ne krećemo dalje, jer sad slijedi veliki "pokret" Avraama, a naša se emisija polako približava kraju. 

Dr Lajtman:  To je jako ozbiljan rascjep koji čovjek pravi unutar sebe. On već odvaja svoj egoizam sa svim svojim metodama za korišćenjem od Avraama i već počinje u njemu da se stvara sistem djelovanja suprotnih sila.

Voditelj:  Jako je važno, što sam ovdje primijetio, da sve ide kroz Avraama.

Dr Lajtman:  Da, to je začetak Njegove duše.

Voditelj:  Tj. on se pripojio  Avraamu?

Dr Lajtman:  Da.

Voditelj:  Dragi gledaoci, hajde da se spojimo Avraamu i tada ćemo moći normalno živjeti. Ostanite sa nama, govorićemo o ovome i u sledećoj emisiji. Do gledanja. Doviđenja.



Нема коментара:

Постави коментар